9486,56%0,12
39,20% -0,11
44,64% -0,54
4175,09% -1,44
6833,74% 0,00
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Melodili Yol uygulamasının ilk olarak Nallıhan-Beypazarı
Devlet Yolu ile Ankara Eskişehir Devlet Yolu’nda hayata geçirildiğini
hatırlattı. Bakan Uraloğlu, “Hayata geçirdiğimiz her iki uygulamada da Mozart’ın
Türk Marşı çalıyor, sırada Mehter Marşı var.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından uygulanan Melodili
Yol projesi ile keyifli bir sürüş deneyimi sunduklarını ifade etti. Müzikli
yolu ilk olarak Nallıhan-Beypazarı Devlet Yolu’nun 21. kilometresinde, ardından
Ankara Eskişehir Devlet Yolunun Sivrihisar Çıkışı 37. kilometresinde uygulamaya
başladıklarını anımsattı.
Sıradaki Melodi: Mehter Marşı
Bakan Uraloğlu, “Melodili yol
uygulamasıyla sürücülere müzikal bir yolculuk sunuyoruz. Hayata geçirdiğimiz
her iki uygulamada da Mozart’ın Türk Marşı çalıyor, sırada Mehter Marşı var.
Sürücü saatte 100 kilometre sabit hızla seyrettiğinde, yol yüzeyine çift
kompenantlı yol çizgi boyası uygulaması sayesinde çıkan titreşim ve sesler bir
melodiye dönüşüyor.” dedi.
Sabit Hız ve Yolun Fiziksel
Özellikleri Önemli
Uraloğlu, melodili yol sisteminin
en iyi sonucu verebilmesi için belirli teknik kriterlerin karşılanması
gerektiğini ifade etti. Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının en iyi sonuca
ulaşması için, taşıtların saatte ortalama 100 kilometrelik sabit hızlarda
seyredebileceği, yolun düz olduğu, üstyapı bozuklukların olmadığı, pürüzsüz bir
kaplamaya sahip yollarda yapılması gerekiyor. Melodili yol uygulamasının, kısa
sürede aşınarak özelliğini kaybetmemesi ve melodinin en net şekilde
duyulabilmesi için mümkün olduğunca düşük trafik hacmi olan, özellikle ağır
taşıt trafiğinin az olduğu yollara yapılması önem arz ediyor.” açıklamasında
bulundu.