9112,19%-0,60
38,60% 0,10
43,62% -0,11
4125,68% -0,19
6658,01% 0,00
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 2002 yılı sonunda 50 kilometre uzunluğunda 83 adet tünel
olduğunu belirterek “23 yılda 740 kilometre uzunluğunda 430 yeni tünel inşa
ettik. Toplam tünel sayımız 513’e, uzunluk ise 790 kilometreye çıktı. Eğer bu
tüneller arka arkaya sıralansaydı, İstanbul’dan Kayseri’ye kadar kesintisiz bir
şekilde tünelle ulaşmak mümkün olurdu.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, hayata geçirilen tünel projelerine ilişkin açıklamada
bulundu. Uraloğlu, son 23 yılda ulaşımda fiziki engellerin birer birer ortadan
kaldırıldığını ve bu dönemde yapılan yapılarla ülkenin dört bir yanının yeniden
birbirine bağlandığını söyledi.
“23 Yılda 740 Kilometre
Uzunluğunda 430 Yeni Tünel İnşa Ettik”
Bakan Uraloğlu, 2002 yılı sonunda
83 adet tünel olduğunu ve bunların toplam uzunluğunun 50 kilometre olduğunu
belirterek “23 yılda 740 kilometre uzunluğunda 430 yeni tünel inşa ettik.
Toplam tünel sayımız 513’e, uzunluk ise 790 kilometreye çıktı. Eğer bu tüneller
arka arkaya sıralansaydı, İstanbul’dan Kayseri’ye kadar kesintisiz bir şekilde
tünelle ulaşmak mümkün olurdu.” dedi.
“Zigana Tüneli Avrupa’nın En
Uzun Çift Tüplü Karayolu Tüneli Oldu”
Tünellerle; vadileri aştıklarını,
şehirleri birleştirdiklerini belirten Uraloğlu, Türkiye’nin yalnızca ulaşımdaki
fiziksel engelleri değil, mühendislik sınırlarını da aştığını vurguladı.
Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Dünyada ilkleri başardık,
uluslararası arenada ödüller aldık. Zigana Tüneli 14,5 kilometrelik uzunluğuyla
Avrupa’nın en uzun çift tüplü karayolu tüneli oldu. Kuzey Marmara Otoyolu
bünyesindeki 10 tünel ise dünyanın en geniş kesit alanına sahip tünelleri.”
ifadelerini kullandı.
Bakan Uraloğlu, Ovit, Eğribel,
Ilgaz 15 Temmuz İstiklal, Cankurtaran ve Sabuncubeli gibi tüneller ile ulaşımı
kolaylaştırdıklarını, daha güvenli hale getirdiklerini ve bölgedeki trafik
akışını hızlandırarak ekonomik faaliyetlerin önünü açtıklarına da dikkati
çekti.