• BIST 100

    10698,67%0,01
  • DOLAR

    42,34% 0,08
  • EURO

    49,15% 0,18
  • GRAM ALTIN

    5539,08% 0,79
  • Ç. ALTIN

    9215,88% 0,29

Araştırma: Tüketicilerin yüzde 64’ü indirim günleri dışında da alışveriş yapıyor

Araştırma: Tüketicilerin yüzde 64’ü indirim günleri dışında da alışveriş yapıyor

YAŞAM 3.11.2025 17:19:03 0
Araştırma: Tüketicilerin yüzde 64’ü indirim günleri dışında da alışveriş yapıyor

İndirim günleri, yılbaşı hazırlıkları ve okula dönüş dönemi alışverişi hızlandırsa da tüketim yalnızca kısa süreli kampanyalardan ibaret değil. Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 64’ü büyük indirim günleri dışında da alışveriş yapıyor.

İSTANBUL (İGFA) - Yeni araştırma Türkiye’de alışveriş alışkanlıklarının dönüşümünü gözler önüne serdi.

TikTok Marketing Science Türkiye tarafından yapılan araştırmaya göre platform, alışveriş yolculuğunun her aşamasında benzersiz bir etki oluşturdu. Türkiye’de medya kanalları, e-postalar ve hatta ağızdan ağıza iletişim dahil tüm ürün keşiflerinin yüzde 15’i TikTok üzerinden gerçekleşiyor.

Araştırmaya göre yılın dördüncü çeyreği, Türkiye’de hem alışveriş hem de kültürel hareketliliğin zirveye ulaştığı dönem olarak öne çıktı. Küresel indirim günleri, yılbaşı hazırlıkları, okula dönüş ve sosyal etkinliklerle birleşerek markalar için en yoğun sezonu oluşturuyor. Ancak araştırma, bu dönemin yalnızca kısa süreli kampanyalardan ibaret olmadığını gösterdi.

Tüketicilerin yüzde 64’ü büyük indirim günleri dışında da alışveriş yaptığını belirtirken harcamalar çeyrek boyunca dengeli dağılıyor. Ekim ayında yüzde 26, Kasım ayında yüzde 37 ve Aralık ayında ise yüzde 38 oranında gerçekleşiyor.

KEŞFİ ALIŞVERİŞE DÖNÜŞTÜRÜYOR

Kullanıcıların yüzde 55’i TikTok’ta izledikleri videoların ardından plansız veya ani kararlarla alışveriş yaptıklarını söylüyor. Platform, yalnızca ürün tanıtımı yapılan bir mecra olmaktan çıkarak, satın alma kararlarını tetikleyen bir keşif alanına dönüşmüş durumda. Türkiye’de kullanıcıların yüzde 95’i #Sizinİçin sayfasını “her alışverişin başladığı yer” olarak tanımlarken, yüzde 84’ü TikTok’un onlara ne almak istediklerini gösterdiğini ifade ediyor.

Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 80’i TikTok’ta reklam görmeye diğer platformlara göre daha açık, yüzde 76’sı markalı içerikleri daha güvenilir buluyor ve yüzde 78’i reklam izlemekten keyif aldığını belirtiyor. Bu veriler, TikTok reklamlarının kullanıcı deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline geldiğini ortaya koyuyor.

“TİKTOK, MARKALAR İÇİN BİR ÇARPAN ETKİSİ YARATIYOR”

Araştırma sonuçlarını değerlendiren TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Küresel İş Çözümleri Lideri Barış Aldanmaz, TikTok'un tüketici yolculuğunun her aşamasında etkili bir rol üstlendiğini belirterek, "Keşif, satın alma ve sonrasında gelen marka sadakati artık aynı ekosistemin parçaları. Türkiye’de yaratıcılığın, kültürün ve ticaretin kesiştiği noktada TikTok, markalarla tüketiciler arasındaki bağı yeniden tanımlıyor, markalar içinse bir çarpan etkisi yaratıyor. Türkiye'deki kullanıcıların keşif odaklı alışveriş davranışlarını hızla benimsediğini görüyoruz. Bu da markalar için erken temas ve sürekli etkileşimle büyüme fırsatlarını güçlendiriyor" diye konuştu.

İzmir’de Başkanlık İnovasyonu Fonu kuruluyor

Erdoğan: Terörsüz Türkiye hedefi kararlılıkla ilerliyor... CHP'ye gönderme, MHP'ye övgü

Konya Karatay’da 10 bin 400 metrekarelik alana fidan dikildi

Yeşilyurt Belediye Başkanı Geçit, İş Dünyasıyla Ekonomik İstişarede Buluştu

Kadim Çırmıhtı'da Köy Evleri ve Restorasyon Çalışmaları Devam Ediyor

Manisa’da 9 bin ton asfaltla yol konforu arttı

Bursa Büyükşehir Belediyesporlu tenisçilerden 2 şampiyonluk

Bursa Nilüfer’de şiir eleştirisinin prestij ödülleri sahiplerini buldu

Netmarble'ın acımasız karanlık fantezi MMORPG'sı̇ "Raven2" yeni silahşör sınıfını tanıtıyor

Muğla'da Milas Belediyesi zeytin hasadına başladı

Sakarya’da tarihi spor yatırımı seferberliği

Turunç Masa 11. Yılını Kutluyor

Naylon ve poliamid iplik ithalatına 3 yıl korunma önlemi... Ek vergi ile yerli üretici korunacak

Bağcılar Belediyesi'ne Avrupa Sosyal Hizmetler Ödülü

Bursa Osmangazi’den öğrencilere afet farkındalık eğitimi

Bursa Şehir Tiyatrosu perdelerini öğretmenler için açıyor

Pendik Belediyesi 2026 Yılı İklimlendirme Sistemleri Bakım Hizmeti İçin İhale Açtı

Aksaray'ın Coğrafi İşaretli Şerbetli Pidesine İlgi Artıyor

Şahinbey'de Temiz Okul Kampanyasıyla Öğrencilere Top Hediye Ediliyor

Muğla'da Milas Belediyesi’nden kadın sağlığına destek

Yalova'da Ara Tatil Kültür-Sanat Programı Yoğun İlgi Gördü

Gölcük'te tarihi yapı kütüphaneye dönüşüyor

Sakarya’nın merkezine yeni bir ulaşım koridoru açılıyor

Düzce’de Atatürk Bulvarı’nda silahlı yaralama!

Kahramanmaraş'ta Gerçeği Aratmayan Acil Durum Tatbikatı Gerçekleştirildi

Şahinbey'de Çocuk Şenliği Düzenlendi

Muratpaşa'da Trafik Parkı mevsimlik çiçeklerle renklendi

Couchbase Raporu, kurumsal yapay zekanın son durumunu ortaya koyuyor

Ordu’da altyapı yatırımları hizmet kalitesini artırıyor

Denizli Büyükşehir'den doğaseverlere müjde!

Yükleniyor

Erdoğan: Terörsüz Türkiye hedefi kararlılıkla ilerliyor... CHP'ye gönderme, MHP'ye övgü

Yeşilyurt Belediye Başkanı Geçit, İş Dünyasıyla Ekonomik İstişarede Buluştu

Kadim Çırmıhtı'da Köy Evleri ve Restorasyon Çalışmaları Devam Ediyor

Netmarble'ın acımasız karanlık fantezi MMORPG'sı̇ "Raven2" yeni silahşör sınıfını tanıtıyor

Turunç Masa 11. Yılını Kutluyor

Bağcılar Belediyesi'ne Avrupa Sosyal Hizmetler Ödülü

Pendik Belediyesi 2026 Yılı İklimlendirme Sistemleri Bakım Hizmeti İçin İhale Açtı

Aksaray'ın Coğrafi İşaretli Şerbetli Pidesine İlgi Artıyor

Şahinbey'de Temiz Okul Kampanyasıyla Öğrencilere Top Hediye Ediliyor

Yalova'da Ara Tatil Kültür-Sanat Programı Yoğun İlgi Gördü

Konya Karatay’da 10 bin 400 metrekarelik alana fidan dikildi

Manisa’da 9 bin ton asfaltla yol konforu arttı

Bursa Nilüfer’de şiir eleştirisinin prestij ödülleri sahiplerini buldu

Muğla'da Milas Belediyesi zeytin hasadına başladı

Bursa Şehir Tiyatrosu perdelerini öğretmenler için açıyor

Muğla'da Milas Belediyesi’nden kadın sağlığına destek

Denizli Büyükşehir'den doğaseverlere müjde!

Başkan Tugay, Türkiye’ye örnek olacak protokole imza attı

Kocaeli Santral Rampası’nda yol çalışmaları tamamlanıyor

Bursa’da MHP’den Erzurumlulara ziyaret

İmamoğlu iddianamesine 'Özel' tepki: Haysiyet cellatlığı son bulmalı!

Bursa Meclisi'nde su zammı tartışması

CHP'li Sarıbal: İliç faciasında sorumlular yargılanmalı

İYİ Parti Kocaeli İl Başkanı Şirin’den zehirlenme olayına tepki

Bağımsız siyasetçiden 'TOGG 81 ilde ticari taksi olsun' çağrısı

Üretim 11 aydır düşüyor... Vatandaş yumurtaya ulaşamıyor!

CHP’li Milletvekilleri Kestel ve Gürsu’daki hava kirliliğine dikkat çekti... Sanayi bacaları filtre çalıştırmıyor!

AK Parti Sakarya Teşkilatı yeni projeler için bir araya geldi

Kültür ekonomisi ve yaratıcılık endüstrilerindeki büyüme

Ümit Özdağ'dan CHP'li başkana ziyaret

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.GALATASARAY A.Ş. 12 9 1 2 19 29
2.FENERBAHÇE A.Ş. 12 8 0 4 15 28
3.TRABZONSPOR A.Ş. 12 7 1 4 10 25
4.SAMSUNSPOR A.Ş. 12 6 1 5 7 23
5.GÖZTEPE A.Ş. 12 6 2 4 9 22
6.BEŞİKTAŞ A.Ş. 12 6 4 2 5 20
7.GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ A.Ş. 12 5 3 4 -3 19
8.CORENDON ALANYASPOR 12 3 3 6 0 15
9.TÜMOSAN KONYASPOR 12 4 6 2 -2 14
10.ÇAYKUR RİZESPOR A.Ş. 12 3 4 5 -2 14
11.KOCAELİSPOR 12 4 6 2 -4 14
12.RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ 12 3 5 4 2 13
13.HESAP.COM ANTALYASPOR 12 4 7 1 -10 13
14.GENÇLERBİRLİĞİ 12 3 7 2 -5 11
15.KASIMPAŞA A.Ş. 12 2 6 4 -6 10
16.ZECORNER KAYSERİSPOR 12 1 5 6 -15 9
17.İKAS EYÜPSPOR 12 2 8 2 -9 8
18.MISIRLI.COM.TR FATİH KARAGÜMRÜK 12 2 9 1 -11 7