11313,90%1,61
41,01% 0,18
47,57% -0,09
4395,88% 0,03
7069,08% 0,00
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, yarın temeli atılacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Hattı’nın
yaklaşık 110 milyar lira yatırım bedeliyle inşa edileceğini kaydetti. Bakan
Uraloğlu, 2,4 milyar Euro dış kredi sağlandıklarını anımsatarak hattın ülkeye
döviz girdisi sağlayacağını belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin, Avrasya'nın lojistik kalbindeki yerini
sağlamlaştıracak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı’nın temelinin 22
Ağustos Cuma günü atılacağını açıkladı. Hattın Zengezur Koridoru’nun asli
parçalarından biri olacağını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Daha önce 2,4 milyar
Euro dış kredi sağladığımız hat, ülkemize de döviz girdisi sağlayacak.
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı’nın tamamı ise yaklaşık 110 milyar
lira yatırım bedeliyle inşa edilecek.”
5,5 Milyon Yolcu, 15 Milyon
Ton Yük Kapasitesi
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu
Demiryolu Hattı’nın teknik detaylarına ilişkin bilgi veren Uraloğlu, hattın 224
kilometre uzunluğunda, çift hatlı, elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu olarak
inşa edileceğini belirtti. Uraloğlu, “Yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton
yük taşıma kapasitesine sahip olacak bu hat, sadece lojistik kapasite anlamında
değil; inşa kalitesi, tünel ve viyadük tasarımı gibi unsurlarla da ileri
mühendislik örneği olacak. Hattın yapımında 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3
viyadük, 10 köprü, 144 altgeçit, 27 üstgeçit ve 480 menfez yer alacak.
Hattımızı 2029 yılının sonunda tamamlamayı hedefliyoruz.” diye konuştu.
Jeostratejik Güven Adası: Türkiye
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin
jeostratejik konumunun küresel tedarik zincirlerinde de belirleyici bir rol
üstlendiğini belirtti. Uraloğlu, “Bugün artık dünyada güvenli, öngörülebilir ve
sürdürülebilir ulaştırma rotaları tartışılıyor. Türkiye bu tabloda bir
jeostratejik güven adası olarak öne çıkıyor. Zengezur Koridoru ve onun ayrılmaz
parçası olan temelini atacağımız Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Hattı da bunun somut
göstergelerindendir. Zengezur Koridoru’nun işlerlik kazanmasıyla birlikte,
ülkemiz Asya ile Avrupa arasında uzanan en istikrarlı bağlantı noktası hâline
gelecek” değerlendirmesinde bulundu.
Zengezur Koridoru’nun bölgeye ve
Türkiye’ye sağlayacağı stratejik kazanımları vurgulayan Uraloğlu, sözlerini
şöyle sürdürdü:
“Zengezur Koridoru sayesinde Hazar
ve Akdeniz havzaları arasında yeni bir ticaret yolu açılacak. Avrasya’nın
tedarik hatlarını güçlendirecek bu adım, Türkiye’yi sadece transit bir ülke
değil, bölgesel kalkınma ve iş birliğinin merkez üssü haline getirecek”
Zengezur Koridoru Orta Koridor’u
Destekleyecek
Zengezur Koridoru’nun hayata
geçmesiyle birlikte, Orta Koridor’un da daha güçlü işleyeceğini dile getiren
Uraloğlu, “Orta Koridor’un yük taşıma kapasitesini de artıracak. Bu proje
sadece demiryolu değil, aynı zamanda bölgesel uyumun, güvenliğin ve ekonomik
büyümenin altyapısıdır. Türkiye, doğu ile batı arasında yalnızca bir köprü
değil, bir istikrar ekseni hâline geliyor.” dedi.